מנוע DC עם מברשות
מנוע זה הוא אולי בעל המבנה הפשוט ביותר מבין המנועים הקיימים בשוק היום.
מבנה המנוע:
סטטור - בחלק זה ממוקמים 2 מגטנים בעלי קוטביות המנוגדות זו לזו (צפון ודרום)
רוטור - על הציר קיימים סלילים מלופפים , צובר (קולקטור) ומברשות.
אל הדקי המברשות מחברים מקור מתח בעל זרם ישר בדר"כ: 12V ,24V ,36V, 48V , ישנם מנועים בעלי מתחי עבודה גבוהים יותר (פחות נפוצים בשוק בתצורה של מנועים עם מברשות). המברשות נוגעות בצובר שיושב על הציר, דרך הצובר עובר הזרם אל הסלילים המלופפים על העוגן (ציר המנוע), התוצאה היא שנוצר שינוי קבוע בקוטביות הסלילים המלופפים אשר מנוגדים בקוטביותם למגנטים הממוקמים על הסטטור. עיקרון פעולה זה קבוע (כל עוד המנוע מחובר למקור מתח) וכך נוצר סיבוב הציר.
חסרונות של מנוע זרם ישר עם מברשות: בלאי של המברשות כתוצאה של חיכוך כנגד הצובר, נצילות נמוכה יחסית בגלל הפסדי חום, הפרעות אלקטרו-מגנטיות כתוצאה מהקשת החשמלית שנוצרת בזמן העבודה של המברשות.
יתרונות: זול, חיווט פשוט, ניתן לחבר 2 מוליכים להדקי המברשות והמנוע עובד.
באופן כללי, אנחנו ממליצים לרכוש גם בקר למנועים אלו. בעיקר בגלל שניתן לבצע התנעה והדממה רכה למנועים. מה שמקנה עבודה "חלקה" לכל המערכת המכאנית של האפלקיצייה. בנוסף, ניתן לשנות בקלות כיוון סיבוב ומהירות.
סי.אמ.סי טכנולוגיות מציעה מגוון רחב של מנועי DC עם מברשות. ניתן להוסיף גיר פלנטרי / חלזוני, מגוון עצום של יחסי תמסורות. מגיע מורכב מהיצרן.
|