מנוע סרוו
מנוע סרוו יכול להגיע בתצורה של מנוע השראה AC , מנוע DC ללא מברשות או מנוע DC עם מברשות וגם ניתן לראות בשנים האחרונות מנועי צעד סרוו.
מה שהופך אותו לסרוו הוא שיטת הבקרה והפיקוד על המנוע.
כדי שמנוע סרוו יהיה באמת מנוע סרוו הוא חייב במשוב כלשהו על זווית ציר המנוע כדי שהבקר יוכל לסגור באמצעותו את חוג הבקרה.
המשוב יכול להיות דיגיטלי: אינקודר אינקרמנטלי או אינקודר אבסולוטי. ההבדל ביו ה-2 הוא שבאינקודר אבסולוטי לבקר יש "כתובת" ייחודית לכל זווית שבה נמצא המנוע, אין צורך בנקודת ייחוס כמו באינקודר אינקרמנטלי בהדלקת המערכת.
משוב אנאלוגי: טכוגנרטור - לא נפוץ בתעשייה, יותר בעולם הרכב, ריזולבר - נפוץ בתעשייה, נחשב אמין יותר מהאינקודר בזכות כך שהוא פחות מושפע מרעידות ובנוסף עמיד יותר בפני EMI. המשוב שלו חוזר לבקר בתור אות סינוס.
בקר הסרוו של המנוע סוגר חוג מהירות, מיקום וזרם על המשוב של המנוע ובעצם מתקן את השגיאה שנוצרת בין המיקום הנוכחי לבין המיקום הרצוי שאליו אנו רוצים להגיע.
הבקר ממתג את סלילי המנוע באמצעות אות PWM במוצא, כל זאת ביחס לתיקון השגיאה שמתקבלת ע"י המשוב. תוך כדי התחשבות בהגדרות שהמתכנן הגדיר בבקר הסרוו: מהירות, תאוצה, תאוטה והגבלת זרם.
כמובן שישנן אפשרויות ופונקציות רבות בבקרת הסרוו: ניתן לבצע אינטרפולציה בין עשרות או מאות של צירים, לסגור חוג כפול על עומס חיצוני של הציר, גיר אלקטרוני ועוד... מה שהופך את מערכת הסרוו לדינימית מאוד ומקנה לה ביצועים גבוהים, לכן ניתן למצוא מנועי סרוו במכונות CNC, סימולטורים שונים, תעשיית הדפוס, תעשיית האלקטרוניקה ועוד...
ההבדלים במחירים בין מנועי הסרוו השונים נובעים בעיקר מהבדלים באיכות המכאניקה של המנוע עצמו: גוף המנוע, דיוק ההרכבה של הציר (סיבולת גיאומטרית של הזריקה שלו), סוג המיסבים, איכות ליפוף הסלילים, סוג המשוב ואפילו צורת החיווט של הפאזות והמשוב. כל אלה ועוד כמובן משפיעים על ביצועי המנוע וכמו כן על ביצועי המערכת כולה.
סי.אמ.סי טכנולוגיות מציעה מגוון של מנועי סרוו ובקרים מתאימים. ישנם גם דרייברים סרוו לאפליקציות פשוטות במחירים מאוד תחרותיים.
ניתן להגדיר את סוג המשוב, להוסיף גיר פלנטרי, התאמה עבור ציר המנוע, סוג מחבר ועוד...
|